onsdag 14 september 2011

Så kan det gå

Yo!
Idag är det onsdag och jag har jobbat en åttatimmarsdag på hemtjänsten, det har varit en lugn och behaglig dag. Har hunnit med att göra det jag gillar bäst med jobbet, sitta och bara prata med de äldre. Prata om deras livsöden, resor och så klart barnbarn (favoritämnet hos de flesta pensionärer).

Men det är inte säkert att jag ska jobba så mycket mer i hemtjänsten! Nej, för igår på förmiddagen satt jag och kolla runt på arbetsförmedlingens hemsida, såg att Proffice sökte en receptionist på 50%, ja, det skulle jag väl kunna göra tänkte jag. (Behöver en fast inkomst, att vara vikarie är ingen säker inkomstkälla) Sagt och gjort jag klicka väl i lite uppgifter, bifoga ett CV jag hade sparat på datorn och slängde ihop ett personligt brev och klickade på sänd! Jag tänkte inte mer på det utan tog bussen ner mot stan och tog en fika hos Anna, och sen satte jag mig och plugga i bibblan. Efter sådär 20 min ringer mobilen och det är en kvinna från Proffice, hon hade läst min ansökan och tyckte det lät perfekt och ville träffa mig redan som idag, men eftersom jag skulle jobba idag så ska jag nu på arbetsintervju imorgon. Även om hon sa att de lät toppen så kan jag ju inte vara säker på att jag får jobbet, men det skulle vara hemskt kul! Så håll tummarna imorgon!

Sen kom den svåra frågan vad tar man på sig?? 


Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar