torsdag 15 september 2011

Sweet

Har ju som sagt varit på anställningsintervju på Proffice idag, träffa en jätte trevlig kvinna som var hur lätt som helst att  prata med, och som vanligt pratade jag nog mer än nödvändigt. Tjänsten är som receptionist på metso och verkar perfekt för mig som pluggar 50 % och på distans. Man svarar i telefonen om den ringer, fixar kaffe och fika om det är möten, visar besökarna vart de ska ta vägen. Hon sa även att det ofta inte är så mycket att göra och att jag kunde plugga undertiden jag var där. Det bästa av allt var när hon sa att arbetstiderna förmodligen är från 13-14 till 17-18. Vilket skulle vara toppen för jag gillar sovmorgon, vilket man inte får i hemtjänsten i alla fall!
Men innan jag gick sa hon att de var många sökande till tjänsten och att de hade några till att träffa.
Jaha då var det kört!

Hade filurat en stund på stan så ringer mobilen och det var kvinna på Proffice som ringde, hon hade kollat upp det här med bussar till metso, eftersom vi innan talat om att jag inte hade någon bil. Hon hade konstaterat att det var rätt bökigt att ta sig dit med buss. Men jag försäkrade henne att om jag skulle få jobbet, så får jag låna sambons bil, och att det inte skulle vara något problem. (Stefan kan gott gå till jobbet eller lära sig åka buss, det är max 2 km till miun :P)  Innan vi ska lägga på säger hon "En sak till, om du får det kan du börja på måndag?" Självklart!

Kul tänkte jag, jag måste i alla fall vara med på någon slags topp fem lista!

En timme senare ringer hon upp mig igen och säger:
- Om du vill ha uppdraget, är det ditt!
-Absolut!

Jag har fått jobb!! :) Skriver kontrakt imorgon och börjar på måndag. Det här kommer bli en bra helg!



Puss & Kram  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar