torsdag 1 december 2011

Behändig

Då satt man i receptionen försöker fördriva tiden igen. Men imorse var man i kommunens tjänst, har äntligen börjat få in några pass på hemtjänsten igen! Jag har verkligen saknat mina vårdtagare och kollegor, känna att jag faktiskt gör nytta! Fick en hälsning från en av mina vårdtagare idag, genom en kollega. Han hade saknat mig jätte mycket och tyckte att jag var en "behändig tjej". Vad är grejen med ordet behändig egentligen? Jag hör det ofta från äldre, att jag är så behändig. Jag förstår ju att det är något positivt och att jag ska se det som en komplimang, känner mig lite som en sak, en sak är behändig, som till exempel en fickkniv eller en smartphone. Men det är ju alltid kul att bli uppsakttad.

Dagens goda gärning  har varit att byta batteri i en hörapparat, det är trixigare än vad man kan tro! Antar att batteribyte inte ingick i biståndet, vissa i personalen skulle absolut inte ha gjort det, men ibland måste man faktiskt vara lite medmänsklig istället för att utgå ifrån vad som står i biståndet.

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar