lördag 3 december 2011

Lördag

Idag känner jag mig effektiv! Jag har städat hela lägenheten, hunnit prata länge med mamma i telefon, och bakat saffransskorpor! Under tiden jag städade plingade det till i mobilen och där fanns en förfrågan om att jobba på hemtjänsten  kl 17-22 ikväll, vilket passade det mig utmärkt! Stefan jobbar på Clas Ohlsson idag och direkt efter det så vankas julfest för "Classarna", så jag hade ju ändå varit ensam ikväll. Så att åka iväg och tjäna lite extra pengar och träffa lite människor har jag absolut inget emot!

Vi är även kattvakter den här helgen åt Annas jourhems katt Navi. Hon är väldigt mysig och busig när hon vill, men hennes största intresse är att ligga under sängen eller soffan. Hon heter Navi för att hon ser ut som en Avatar, hon har som en virvel på näsan, så den ser stor ut, plus att hon har stora mörka fina ögon. Mysigt är det i alla fall att ha en liten kisse hemma. Stefan pratar daddaspråk med katten och kryper på golvet för att leka med henne, och han påstår att han inte vill ha en egen katt!


Ska även gratulera min grymma systerdotter Jonna, som i torsdags tog körkort, det vill säga dagen efter sin 18-årsdag! Fast i min värld kommer hon alltid vara en liten Mupp!

 


Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar